Du er meget velkommen til at bruge disse fotos og logoer i forbindelse med omtale af Boligsiden.dk.  Har du brug for andet materiale i forbindelse med omtale af Boligsiden.dk eller boligmarkedet, er du velkommen til at kontakte os.

BIRGIT DAETZ

Kommunikationsdirektør for Boligsiden A/S

Hent stor version

Logo_RGB_Red_Grey Boligsidens logo

Hent EPS format

Hent JPG format

Salget af ejerlejligheder dykker mens hussalget blomstrer

Af Ahn Line Woo Shing Hai

Der blæser nye vinde på det danske boligmarked, hvor det samlede boligsalg stagnerer. Anderledes ser det ud, hvis man ser på de enkelte boligtyper. Nye tal fra Boligsiden.dk viser, at salget af ejerlejligheder tager et alvorligt dyk, mens hussalget fortsætter med at vækste.

Boligrabatten stiger: Københavnere prissætter for højt

Af Ahn Line Woo Shing Hai

Prisen på ejerlejligheder i Hovedstaden stiger fortsat i et meget højt tempo. Og sælgerne prissætter nu så højt, at de må give større nedslag i prisen, når de skal lukke en handel. Helt præcist forhandles der nu en 42,5 procent større rabat i Region Hovedstaden end for et år siden, viser nye nøgletal fra Boligsiden.dk.

Udbuddet af huse rammer laveste niveau i otte år

Af Ahn Line Woo Shing Hai

Vi skal otte år tilbage for at finde en maj måned, hvor der var færre huse til salg i Danmark, end der er lige nu. Alene henover det seneste år er der tale om et fald i udbuddet på 4,3 procent. Det viser nye tal fra Boligsiden.dk.

Billige sommerhuslån hitter stort blandt køberne

Af Ahn Line Woo Shing Hai

Der er nu gået et år, siden ændrede regler for realkreditbelåning på sommerhuskøb gjorde det billigere at låne penge til sommerhuskøb. Tiltaget skulle sætte ekstra gang i salget, men hvor stor har effekten været? Boligsiden.dk har i samarbejde med Nykredit analyseret udviklingen henover det seneste år.

Nye tal: Boligsalget i markant opbremsning

Af Ahn Line Woo Shing Hai

Det samlede boligsalg er faldet 10 procent henover det seneste år, viser nye handelstal fra Boligsiden.dk. Særligt på markedet for ejerlejligheder er opbremsningen markant med et dyk på knap 20 procent. Fremadrettet kan boligsælgerne dermed forvente længere salgstider og stagnerende priser.

Se alle pressemeddelelser

Kommunikations-direktør
Birgit Daetz

bcd@boligsiden.dk