Ny mæglerguide gør boligmarkedet mere gennemsigtigt

Nu bliver det lettere for danske boligejere at vælge den rigtige mægler, når boligen skal sælges.

Boligsiden.dk og Dansk Ejendomsmæglerforening lancerer en ny oversigt over landets ejendomsmæglere på nettet. Her kan forbrugerne nemt få alle relevante oplysninger om de enkelte ejendomsmæglerbutikker og dermed hurtigt sammenligne de forskellige ejendomsmæglere.

Fremover kan forbrugerne, ved bare få klik, hurtigt danne sig et overblik over alle ejendomsmæglerbutikker i Danmark. Boligsiden.dk og Dansk Ejendomsmæglerforening lancerer nu en ny mæglerguide, ”Find mægler”, på Boligsiden.dk.

Den nye oversigt giver forbrugerne alle relevante oplysninger om ejendomsmæglerne, f.eks. hvor mange boliger ejendomsmægleren har til salg, hvor mange den pågældende mægler har solgt, nedslag i handelsprisen, antal uddannede ejendomsmæglere i ejendomsmæglerbutikken og eventuelle afgørelser af klagesager i Klagenævnet og Disciplinærnævnet for Ejendomsformidling.

”Vores nye mæglerguide er et perfekt værktøj til boligsælgere, der ønsker et komplet overblik over mæglere i deres område, da man her kan finde alle relevante oplysninger ét sted.

Det er bl.a. muligt at se oplysninger om de gennemsnitlige nedslag i handelspriser, salgstider, procentdelen af boliger mægleren har solgt i forhold til udbudt og meget mere.

Funktionen giver et hurtigt og godt overblik, og vi er sikre på, at guiden vil være til stor gavn for mange danske boligejere,” siger kommunikationsdirektør hos Boligsiden, Birgit Daetz.
Den nye oversigt på boligsiden.dk samler for første gang alle relevante informationer om ejendomsmæglerbutikkerne og giver ifølge næstformand i Dansk Ejendomsmæglerforening, Torben Strøm, mere gennemsigtighed på boligmarkedet for danske forbrugere:
”Den nye funktion på Boligsiden.dk gør det let at sammenligne de forskellige mægleres resultater.

Oversigten giver øget gennemsigtighed – og med få klik på musen – nogle gode redskaber til, at man på et oplyst grundlag kan vælge, hvilke ejendomsmæglere man som forbruger ønsker at samarbejde med.”

Den nye mæglerguide Find Mægler kan ses her.

For yderligere oplysninger:
• Næstformand Torben Strøm, Dansk Ejendomsmæglerforening – tlf. 7452 1021
• Kommunikationsdirektør Birgit Daetz, Boligsiden A/S – mobil 2121 0284

Fakta:
Den nye oversigt samler relevante oplysninger om den enkelte ejendomsmægler.

”Find mægler” indeholder en opgørelse over solgte boliger, over boliger aktuelt til salg samt en oversigt over butikkerne. Resultaterne vises i en overskuelig listeform, hvor det er let at danne sig det fornødne overblik.

I fanebladet ”Solgt” kan man sammenligne ejendomsmæglerne på handlede boliger. Her kan findes oplysninger om, hvor mange boliger butikken har solgt inden for de seneste 12 måneder, hvor stor procentdel det udgør af de udbudte ejendomme, det gennemsnitlige nedslag fra boligens første pris til salgsprisen samt salgstiderne.

”Til salg nu” viser hvordan det går med de boliger, som er til salg nu. Her kan ses det aktuelle udbud, de gennemsnitlige priser pr. bolig og kvm, liggetiden på de boliger, som er til salg samt markedsandelen på udbuddet i området.

”Butik” viser kontaktdata på de enkelte butikker, samt hvor mange pct. af butikkens ansatte, som er uddannede ejendomsmæglere. Derudover kan antallet af tabte klagesager i både Klagenævnet og Disciplinærnævnet for Ejendomsformidling, ses her. Hvis man klikker videre ind på den enkelte butik, kan man se afgørelsen af klagerne.

Salget af ejerlejligheder falder i de største byer
21. februar 2018   ·   3 MIN

Pristjek: Her får du mest sommerhus for pengene
20. februar 2018   ·   3 MIN

Har 60 plus mistet snusfornuften?
19. februar 2018   ·   3 MIN

Her er det dyrest at bo ved vandet
18. februar 2018   ·   2 MIN

Unikke boliger: Køb et stykke Danmarkshistorie