Nu sælges de store lejligheder hurtigst

17. august 2010

Der er i dag rift om de større lejligheder, hvilket er en ny tendens, da det de seneste år har været de mindre lejligheder, der blev solgt hurtigst. Mere end hver tredje lejlighed på over 60 kvm er i dag solgt inden for tre måneder, viser nye tal fra boligsiden.dk.

Har du en stor lejlighed til salg, kan du glæde dig over, at efterspørgslen er størst på netop de store lejligheder på over 60 kvm. Dette er en ny tendens, da det ellers over en årrække har været salg af de små lejligheder, som er gået som varmt brød.

Prisfald og et mere stabilt boligmarked har nu givet køberne mere mod på større investeringer:

”Priserne på lejligheder er faldet med omkring 20 pct. på landsplan på fire år. Prisfaldet kombineret med den lave rente gør det i dag muligt for flere at købe større. I efteråret 2008 var det kun hver femte lejlighed på over 60 kvm, der var solgt inden for tre må-neder, i dag er det mere end hver tredje store lejlighed, der er fjernet fra internettet inden for 90 dage,” siger Birgit Daetz.

Godt gang i lejlighedssalget
Når en bolig er fjernet fra internettet, er det ikke nødvendigvis ensbetydende med, at den også er solgt. Alligevel mener Birgit Daetz, at tallene er et godt udtryk for, at der er kommet mere gang i lejlighedshandlerne.

”Tallene stemmer godt overens med de indberetninger, vi får fra ejendomsmæglerne over deres faktiske salg. Det er dog vigtigt at huske på, at boligmarkedet næsten var gået helt i stå i slutningen af 2008 og en stor del af sidste år. Vores nye tal viser en tydelig tendens til, at der igen er ved at komme rigtig godt gang i handlerne – specielt i salget af de større lejligheder,” slutter Birgit Daetz.

Boligsidens nye tal viser, at mere end 10 pct. af alle lejligheder er taget af nettet inden for en måned, og mere end hver tredje lejlighed inden for 90 dage. Boligsiden.dk er i dag Danmarks mest besøgte boligsite og har på landsplan flere end 9.700 lejligheder til salg.

Kontaktperson:
Kommunikationschef Birgit C. Daetz, Boligsiden A/S – mobil: 2121 0284.

Fakta:

store lejligheder