Nu flere Strandvejshuse til under 4 millioner

17. marts 2011

Antallet af huse på Strandvejen nord for København, der står til salg for under 4 mio. kr., er større end sidst, Boligsiden.dk gennemgik de billigste huskøb på landets mest kendte vej.

Boligsiden.dk har atter taget pulsen på husene med de laveste udbudspriser på Danmarks mest mondæne vej, Strandvejen nord for København. Sidste gang, Boligsiden.dk kiggede de ’billigste’ Strandvejsvillaer i kortene, var marts 2010, hvor man dengang fandt syv huse til salg til under 4 mio. kr. på Strandvejen. I dag kan man vælge mellem ni huse inden for samme prisklasse.

”I løbet af det sidste år er udvalget af Strandvejshuse i den billige ende – i hvert fald når man taler udbudspris – altså steget, og ser man på kvadratmeterpriserne, fås disse helt ned til under 18.000 kroner. Drømmen om Strandvejen er derfor nok rykket nærmere for nogle flere af os,” siger Birgit Daetz, der er kommunikationsdirektør på Boligsiden.dk.

Skovserhuse de dyreste af ’de billige’

Det dyreste – og det mindste – hus i kategorien er fortsat Strandvejen 301 A. Huset er et af de såkaldte skovserhuse bag Bellevue Havn, og det er tredje gang, huset er med i Boligsidens Strandvejsguide. Prisen på det blot 60 kvm store skovserhus har ligget fast på 3.985.000 kr. de seneste halvandet år, men i alt har det stået til salg i næsten tre år. Prisen pr. kvadratmeter ligger altså på 66.417 kr., hvilket er langt den dyreste kvadratmeterpris i Boligsidens Strandvejsguide.

Umiddelbart får man en smule mere for pengene i Strandvejsguidens andet skovserhus i Charlottenlund. Her får man 62 kvm til knap 3,6 mio. kr. – eller lige under 58.000 kr. pr. kvadratmeter. Huset ligger oven i købet lidt tilbagetrukket over for Skovshoved Havn, i første parket til Øresund og har anneks.

Strandvejsguidens næstdyreste hus – på udbudsprisen – ligger i den nordligste ende af Strandvejen, i Snekkersten uden for Helsingør. Her får man dobbelt så mange kvadratmeter som i de to skovserhuse og til en pris, der er 180.000 kr. lavere. Til samme pris får man også et stråtækt hus fra 1865, som også ligger på Strandvejen i Snekkersten.

Kvadratmeterpris på under 18.000 kr.

Strandvejsguidens billigste huse koster 2.695.000 kroner, og dem er der to af. På Ny Strandvej i Espergærde er der tale om en villa fra 1962 på 117 kvm. Selv om det er et hus i den lidt mindre ende, rummer boligen alligevel hele seks værelser.

Den anden bolig til den laveste udbudspris er en villalejlighed på 96 kvm. i Klampenborg med et fantastisk kig til havet fra lejlighedens altan. Kvadratmeterprisen på godt og vel 28.000 kroner er i øvrigt i den lavere ende for området, hvor priserne i gennemsnit ligger omkring 50 pct. højere.

Strandvejsguidens billigste bolig – når man ser på kvadratmeterprisen – er imidlertid et parcelhus fra 1970, der ligger i Espergærde. Her får man en 200 kvm. villa til en udbudspris på 3,5 mio. kr. Det svarer til en kvadratmeterpris på under 18.000 kr.– meget billigere kan man næppe bo på Strandvejen.

Strandvejsguidens to øvrige huse koster begge lige under 3,3 mio. kr.

Det ene er et fritidshus på 130 kvm. med udsigt direkte over havet og Espergærde Havn. Huset er med i Strandvejsguiden, fordi dets status kan ændres til helårsbeboelse, hvis man ønsker det.

Det andet hus er et bindingsværkshus fra 1775, der dog er renoveret i 1977. Huset ligger i Rungsted ved Mikkelborg og byder på en tæt beplantet, charmerende grund, og så er der selvfølgelig stråtag.

Kontaktinformation:

Kontaktperson: Kommunikationsdirektør Birgit C. Daetz, Boligsiden A/S – mobil: 2121 0284.

Det kan løfte salgsprisen: Fik du energirenoveret i 2016?
22. december 2016   ·   2 MIN