Danmarks dyreste villa koster lige så meget som de 280 billigste tilsammen

27. september 2010

Den dyreste villa på boligsiden.dk koster 79 mio. kr. kontant. For det beløb kan man få de 280 billigste huse, der er til salg lige nu. Det viser nye tal fra boligsiden.dk.

Ønsker du 683 kvadratmeter egen strand, badebro samt bedding til speedbåden, skal du have mere end bare et par millioner op af lommen. Danmarks absolut dyreste villa, en pragtvilla i Hellerup nord for København, koster nemlig hele 79 mio. kr. Og prisen er langt over, hvad det næstdyreste hus koster. Det får man nemlig for 14 millioner mindre.

Men man kan også vende billedet og i stedet bruge pengene på de billigste huse, der er til salg.

”For det samme beløb, som det dyreste hus koster, kan man få hele 280 huse, som står til salg på boligsiden.dk,” siger kommunikationschef Birgit Daetz fra Boligsiden.

De 280 billigste huse koster tilsammen lige omkring 78.982.000 kroner, så når handlerne er i hus, er der oven i købet flere penge til rådighed.

Mere for pengene

Kigger man på prisudviklingen i de seneste 12 måneder, fremgår det af Boligsidens tal, at man i dag får mere for pengene end i september sidste år. I hvert fald når det gælder de billige huse.

”For prisen på det dyreste hus vil man i dag kunne få 35 pct. flere af de billigste huse sammenlignet med i fjor. Sidste år ved samme tid kostede de 206 billigste villaer på boligsiden.dk 60 mio. kr., som var prisen for det dyreste hus på daværende tidspunkt. Prisspændet er udvidet i det forløbne år,” fortæller Birgit Daetz.

Boligsiden.dk er Danmarks mest besøgte boligsite med flere end 38.700 villaer til salg. Danmarks dyreste villa koster 79 mio. kr., hvorimod den billigste villa kan købes for kun 70.000 kr.