Boligsælgere sætter igen boliger til salg

12. april 2010

Boligsælgere sætter igen boliger til salg
Antallet af boliger til salg på landsplan er stigende. Helt nye tal fra boligsiden.dk viser, at der for første gang i over et halvt år er over 70.000 boligemner til salg i Danmark.
Foråret bebuder ikke kun godt vejr, interessen for at få solgt sin bolig er også stigen-de. Efter et fald i udbudte boligemner henover efteråret og årets første vintermåne-der, er boligsælgere igen parate til at sætte boligen til salg. Således er antallet af salg-bare boligemner for april steget til 70.810 emner på landsplan på boligsiden.dk.

”Boligmarkedet har i det seneste halve år været præget af uroen på de finansielle markeder, og usikkerheden omkring job og økonomi har holdt mange fra at sætte de-res hus til salg. De fleste har formentlig set tiden og markedet an. Efter et kortere fald i udbuddet det seneste halve år ser vi nu, at boligsælgerne atter kommer på banen og sætter deres huse til salg. Det er sundt for udviklingen på boligmarkedet,” fastslår Boligsidens kommunikationschef Birgit Daetz.

Det er især villaer, der er til salg i Danmark akkurat nu. Hele 36.459 villaer står til salg på boligsiden.dk. Derefter følger fritidsboliger og ejerlejligheder med henholdsvis 9.419 og 8.950 emner til salg, og særligt fritidsboliger er i høj kurs akkurat nu.

”Interessen for især fritidsboliger er traditionelt meget stor i foråret. I påsken steg interessen for fritidsboliger med 70 pct., så der er ingen tvivl om, at sommerhus-drømmen lever rundt om i de små hjem. Antallet af villaer og lejligheder til salg på boligmarkedet akkurat nu indikerer også, at der kommer gang i salget simpelthen for-di, der er flere boliger at vælge imellem og dermed mere konkurrence på markedet,” forklarer Birgit Daetz.

Boligsiden.dk er Danmarks mest besøgte boligsite og har i dag 70.810 boligemner på landsplan.
————————————————————————————————————-

Kommunikationschef Birgit C. Daetz, Boligsiden A/S – mobil: 2121 0284