Markant hurtigere salg af ejerlejligheder i København

14. januar 2010

Det går godt med salget af ejerlejligheder i København. I dag er hver sjette lejlighed solgt inden for en måned. Særligt går det godt på Nørrebro og i Københavns Nordvestkvarter, hvor salget er fordoblet de seneste seks måneder. Det viser helt nye tal fra boligsiden.dk.

Så skal man igen til at være hurtig på aftrækkeren, hvis man overvejer at købe en lejlighed i Hovedstaden. Over halvdelen af lejlighederne i København handles nemlig inden for tre måneder, og hver sjette lejlighed er solgt allerede inden for en måned. Tilsvarende blev kun omkring tre ud af ti lejligheder solgt inden for tre måneder under finanskrisen. Det viser de seneste tal fra boligsiden.dk.

”Boligmarkedet i Hovedstaden er igen ved at blive gunstigt for både sælger og køber. Fremgangen i salget af ejerlejligheder vidner om, at priserne og udbuddet af ejerlejligheder er ved at finde et mere stabilt og naturligt leje, hvor både køber og sælger kan være med,” siger kommunikationschef hos Boligsiden A/S Birgit Daetz.

Den største ændring i salget af ejerlejligheder er sket på Nørrebro og i Nordvest, hvor salget er fordoblet siden i sommers. Her er to ud af tre ejerlejligheder handlet inden for tre måneder. Også på Frederiksberg går salget fremad. Her handles seks ud af ti ejerlejligheder inden for tre måneder.

”Vi kan ud fra vores tal konstatere, at der er ved at komme ordentligt skub i lejlighedshandlerne i København, og det er positivt for resten af boligmarkedet, idet det plejer at følge efter udviklingen i Hovedstaden,” uddyber Birgit Daetz.

Der er i dag 1.991 ejerlejligheder til salg i København, hvilket er 13 procent færre end for et år siden. Til sammenligning koster ejerlejlighederne i dag i gennemsnit 0,5 procent mindre, end de gjorde for et år siden.

Kommunikationschef Birgit C. Daetz, Boligsiden A/S – mobil 21 21 02 84.

Top 10: Midtjyske mæglere lukkede flest hussalg i 2017
23. januar 2018   ·   2 MIN