Her handles villaerne hurtigst

03. november 2009

Det tager i gennemsnit syv en halv måned at sælge sin bolig. På Godthåbsvej i Herning er billedet et helt andet. Det er Danmarks hurtigstsælgende vej, og her har det taget mindre en måned at få solgt sin bolig, viser helt nye tal fra Boligsiden.

Det varierer meget, hvor hurtigt boliger bliver solgt i dag. Dog er der veje, som skiller sig markant ud. Godthåbsvej i Herning er den vej i Danmark, hvor boligerne er handlet hurtigst i 2009. Her er villaerne i gennemsnit blevet solgt på 26 dage, viser nye tal fra boligsiden.dk. Nummer to på listen er Rønvangen i Hinnerup, hvor ’til salg’-skiltene er blevet fjernet i gennemsnit på under to måneder. Og på Darumvej i Esbjerg, som er nummer tre i Danmark, har det taget lidt over to måneder at sælge boligen.

”Danmarks tre hurtigst sælgende veje ligger alle i Jylland, så trods et lidt trægt jysk boligmarked er der enkelte områder, som skiller sig ud. Med et gennemsnitligt antal liggedage på under en måned, kan man konstatere, at det er gået stærkt på Godthåbs-vej,” siger kommunikationschef hos Boligsiden.dk Birgit Daetz.

Danmarks 10 hurtigst sælgende veje ligner umiddelbart de fleste andre villaveje i Dan-mark. Alligevel er de markant anderledes end landets øvrige veje, da boligerne sælges som varmt brød. Liggetiden på Danmarks ti mest eftertragtede veje ligger langt under landets gennemsnitlige liggetid for solgte villaer på 229 dage.

”De ti veje er helt normale villaveje og det understreger, at når vi køber bolig, går vi efter det hus og de områder, som lever op til vores individuelle ønsker, hvilket kan være alt fra grønne områder over indkøbsmuligheder til god infrastruktur. Et hurtigt salg er ofte et samspil mellem et passende prisniveau og den rette beliggenhed,” siger Birgit Daetz.

Danmarks mest populære postnummer er i dag 8765 i Midtjylland. Her er boligerne blevet solgt i gennemsnit på 85 dage. Der er i dag 70.000 boliger til salg på Boligsiden.

Danmarks ti hurtigst sælgende veje:hurtigt salg 2009 11 03

Kommunikationschef Birgit C. Daetz, Boligsiden A/S – mobil: 2121 0284