De ti dyreste veje i Danmark

02. september 2009

Er du på jagt efter en eksklusiv drømmebolig, og er penge ikke noget problem, så se med her, hvor Boligsiden.dk viser dig, hvor du finder de mest eksklusive og fashionable boliger til salg netop nu.

De fleste kender tv-programmet ”Liebhaverne,” hvor den ene luksusbolig efter den anden vises frem for potentielle købere. Danmarks dyreste veje ligger måske ikke overraskende ved Strandvejen nord for København, og man skal da også have pengepungen op af lommen, hvis man gerne vil bo der.

”Boligpriserne på de ti dyreste veje i Danmark netop nu ligger et godt stykke over de priser, flertallet af danskere har råd til. Derfor er det bestemt heller ikke hver dag, at boliger i denne prisklasse sælges. Men det sker nu og da, og selvom boligpriserne i denne kategori også har mærket de finansielt urolige tider, er det fortsat boliger, som er forbeholdt de få,” siger kommunikationschef Birgit Daetz.

Det er Vedbæk Strandvej, som topper listen med en gennemsnitlig udbudspris på knap 20,4 mio. kr. og en gennemsnitlig kvadratmeterpris på omkring 70.000 kr. pr. kvadratmeter. Og ifølge Boligsiden er de første otte pladser på listen alle beliggende nord for København. Først på niende- og tiendepladsen afsluttes hovedstadens dominans med to veje i Skagen – Højensvej og Østre Strandvej, som begge har en gennemsnitlig udbudspris på mellem 9,0-9,5 mio. kr.

”At Skagen er repræsenteret på listen over de ti dyreste veje, skyldes uden tvivl den fashionable og eksklusive kultur, som knyttes til Skagen om sommeren, hvor størstedelen af det danske jetset tilbringer en ferieuge eller to. Det er stærkt medvirkende til, at boligpriserne holder sig helt i top,” siger Birgit Daetz.

Selvom man ikke har pengene til selv at købe en af de eksklusive boliger, kan man jo altid bare tage en tur på cyklen ud i efteråret og så har man jo altid lov at drømmebesøge områderne for at opleve de fashionable veje og bringe lidt inspiration med hjem.

10 dyreste veje

De ti dyreste veje i Danmark, 1. september 2009

Se listen over de 100 dyreste veje i Danmark

Sådan gjorde vi:

• Listen viser de 10 dyreste veje baseret på de gennemsnitlige udbudspriser for boliger til salg den 1. september 2009 på boligsiden.dk
• Udtrækket er baseret på villaer udbudt til salg sorteret efter udbudspris
• Veje med færre end fem villaer udbudt til salg indgår ikke i listen

Kommunikationschef Birgit C. Daetz, Boligsiden A/S – mobil: 2121 0284