Østerled i Rønne har Danmarks hurtigste hussalg

8. november 2010

Østerled i Rønne har Danmarks hurtigste hussalg
På Østerled i Rønne sælger husejerne deres bolig på under en måned. Det er landets korteste salgstid, viser nye tal fra Boligsiden. Se top 10 over vejene med landets korteste salgstider, hvor en anden bornholmsk vej også figurerer.

De bornholmske hussælgere ligger forrest i feltet af boligsælgere, der er hurtige til at få villaen solgt. Det viser nye tal fra landets mest besøgte boligsite, boligsiden.dk.
På en ganske suveræn 1. plads over de veje, hvor husene sælges hurtigst, ligger nemlig Østerled i Rønne.

”Ser man tilbage over de sidste to år, er der blevet handlet fem huse på Østerled i Rønne. Salgstiden ligger på 29 dage i gennemsnit, og det er klart landsrekord, når man ser over de seneste to år, som vores opgørelse dækker. Hussalget på Østerled går nemlig tre uger hurtigere end nummer to på top 10-listen,” fortæller Boligsidens kommunikationschef Birgit Daetz.

Attraktivt kvarter

Hos DanBolig i Rønne forklarer man den nye rekord med, at Østerled ligger i et attraktivt kvarter lige op til sportsbaner, svømmehal og tennisbaner.

”Det er et dejligt kvarter i et naturskønt område, og det er også her RIK og Viking holder til. Vi har haft et par huse til salg på Østerled, som er blevet solgt rigtig hurtigt, men prisen har også været helt rigtig fra sælgers side, og det præger nok Boligsidens statistik,” forklarer Ole Kok-Hansen, der er indehaver af DanBolig i Rønne.

Ganske almindelige huse
Nu tænker nogle måske så, at der sikkert er tale om gamle, udtjente huse, der blot skal rives ned for at bygge nye, moderne villaer. Men sådan forholder det sig ikke nødvendigvis.

Et eksempel fra Østerled i Rønne er et ganske almindeligt parcelhus på 133 kvm. fra 1965, der er solgt til cirka 1,2 mio. kr. Det matcher fint den gennemsnitlige salgspris for bolighandlerne på vejen; den ligger på lige over 1,25 mio. kr.

I øvrigt er der handlet 35 boliger siden 1992 på Østerled, de fleste til priser i omegnen af en million eller mere. Ud fra priserne at dømme er der med andre ord tale om sunde huse.

Sportsfaciliteterne, naturen og ikke mindst den rigtige pris trækker altså Østerled op på den flotte 1. plads over Danmarks hurtigst sælgende veje, hvor også en anden bornholmsk vej figurerer: På listens 10. plads finder man nemlig Bækken i Rønne. Her ligger den gennemsnitlige salgstid for de seneste to år på 65 dage.

2010 11 08 Top 10 Hurtigste veje

*Kilde: Boligsiden.dk
– Veje, hvor der er solgt færre end 5 villaer, er sorteret fra
– Alle tal er baseret på ejendomsmæglernes indberettede salgspriser og salgsdatoer, og der er dermed tale om reelle handler

Kontaktperson:

Kommunikationschef Birgit C. Daetz, Boligsiden A/S – mobil: 2121 0284.