Stillingsbeskrivelse for kommunikationsmedarbejder

 

 

Titel Kommunikationsmedarbejder
Virksomhed Boligsiden.dk
Overordnede Kommunikationsdirektør Birgit Daetz

Jobbeskrivelse – Opgaver

At sikre Boligsidens tilstedeværelse i medierne. 

At sikre en enkel og præcis kommunikation, som er letforståelig og af høj kvalitet.

 

 

Stillingens mål/KPI(Key Performance Indicators)

–       Løbende artikelflow målt som mindst 30 artikler om måneden

 

–       Antal artikler omtalt i medierne (Gennemsnitligt 300 omtaler om måneden)

 

–       Trafik på Boligsidens nyhedsunivers (60.000 besøg om måneden)

 

–       Høj kundeservice



Ansvarsområder

Primære ansvarsområder

Online- / web-kommunikation

–       Planlægge Boligsidens artikelflow

 

–       Forfatte og korrekturlæse online kommunikation på Boligsidens nyhedsunivers,  Rådgivningsunivers samt nyhedsbreve.

 

–       Regionalisere landsdækkende artikler og pressemeddelelser

 

Statistik

Udarbejde og vedligeholde statistikker over blandt andet:

–       Presseoversigt

–       Medieoverblik (hvad bringer hvilke medier)

–       Mest læste artikler

 

Anden ekstern kommunikation

– Nyhedsbreve til brugere og mæglere

– Brugerundersøgelser: Planlægning, implementering og kommunikation

 

Generelt

Løbende deltage i Boligsidens andre daglige opgaver såsom test af online løsninger.

 

 

Support og kundeservice til brugere og mæglere

 

–       Brugerinvolvering/interaktion og sociale netværk

–       Deltage i besvarelsen på sociale netværk, fx Facebook, Twitter

–       Indgå i dialog med brugere/kunder både pr. mail og telefon

–       Besvare kundehenvendelser såvel telefonisk som pr. mail

 

 

 

Kompetencekrav

Primære kompetencer (faglige/personlige)

Har god forståelse for online kommunikation og evner at forklare komplekse sammenhænge forståeligt for almindelige mennesker.

 

Formel uddannelse i kommunikation eller tilsvarende erfaring fra tidligere beskæftigelse.

 

Stærke, skriftlige kompetencer – Skriver perfekt og utvungent dansk

 

Erfaring med Office-pakken (Word, Excel, Powerpoint) eller lignende værktøjer.

 

Erfaring med og forståelse for online kommunikation.




Sekundære kompetencer (faglige/personlige)

Grundig og detaljeorienteret. Sætter en ære i at levere kvalitet til tiden og tager ansvar for egne opgaver.

 

Interesseret og engageret i den professionelle brug af sociale medier.

 

Teamplayer, der kommunikerer åbent og venligt med brugere og kolleger.

 

 

Læs mere

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Afstemning


Boligsidens presseservice

Boligsiden A/S
Kronprinsensgade 6, 2.
1114 København K
Telefon: 70 27 49 99
Mail: presse@boligsiden.dk
CVR: 12375646